Terug

Bizon Software

Bizon Software levert voor de middelgrote tot grote organisaties complete en deelapplicaties op het gebied van (financieel) administratieve software voor de zorg, zakelijke dienstverlening en retail en opereert volgens een pragmatische benadering en aanpak waarin de klant te allen tijde een centrale rol vervult. Binnen Bizon Software werken ervaren professionals die garant staan voor optimale en efficiënte ondersteuning en after sales service.

Producten

Finall

Finall, de machinekamer van uw administratie. Hét financieel programma anno nu. Een ‘full brain’ applicatie uit eigen koker. Robuust, snel, accuraat en zeer bedrijfszeker. Finall beschikt over een ongekend aantal functies en laat zich gemakkelijk inpassen in uw huidige organisatie en procedures. Het is een open systeem, eenvoudig te koppelen aan andere applicaties. Het programma draait op een stabiele en moderne database en is gebaseerd op expertise in verschillende branches. Finall laat zich soepel en snel implementeren.

Alles-in-één: Finall is het finale antwoord op de behoeften van financieel verantwoordelijken binnen organisaties. Het betekent: geen separate software meer voor afzonderlijke functies, maar één programma dat álles kan. Of het nu gaat om factuurscanning, declaratie software, financiële rapportage, orderbeheer, document management of specifieke management informatie…het zit er allemaal in. Dat alles maakt Finall tot de meest eigentijdse financiële software.

Functionaliteit naar wens: Finall wordt als standaardpakket geleverd. De lijst van functionaliteiten is nagenoeg onbeperkt en juist daarin zit ’m het ‘geheim van de smid’. Want wij activeren precies díe functies die voor u van belang zijn. In de praktijk betekent het, dat de zorgorganisatie met een totaal andere functie-mix werkt dan de retailer, de groothandel of het productiebedrijf. Toch is iedereen uiterst tevreden en kan Finall heel eenvoudig meegroeien met elke genoemde organisatie. Dat is simpelweg een kwestie van meer functies op ‘on’ zetten.

www.bizonsoftware.nl/finall/

Inkomensbeheer & Bewindvoering Software (IBS)

Veel mensen hebben moeite een goede balans te vinden tussen inkomsten en uitgaven. Als het mis gaat komen ze terecht bij een financieel dienstverlener. Die brengt de financiën in kaart en gaat de situatie stabiliseren. Met als doel: de cliënt schuldenvrij maken en hem weer zelfstandig zijn financiën laten beheren. Dat is het korte verhaal. De praktijk is weerbarstiger, maar gelukkig is er IBS.

Het dagelijks monitoren van geldstromen, taken, schulden, post, afspraken en mail om vervolgens de juiste taken uit te voeren, is een intensief en secuur proces. Met IBS kunt u deze taken op een eenvoudige manier uitvoeren. U houdt overzicht en blijft ‘in control’. De betaal-, bank- en rapportageprocessen verlopen grotendeels automatisch. IBS attendeert u op uitval, deadlines, overschrijdingen en geeft aan waar u speciaal op moet letten.

Digitale postverwerking: het Digitaliseren van alle post is een belangrijke taak voor een bewindvoerder. Met IBS kunt u documenten automatisch koppelen aan een dossier en/of taakhouder. Met de eigen zoekmachine kunt u elk gearchiveerd document snel en eenvoudig terugvinden.

Online omgeving: een goede en tijdige communicatie met cliënten en relaties wordt steeds belangrijker. Cliënten kunnen in hun eigen online omgeving hun dossier inzien en indien nodig vragen stellen of aanvragen indienen. Uw rol verandert daarbij van administrateur naar coach.

Met OutputManagement kunt u uw rapportage en brieven per mail of via een portaal ter beschikking stellen. Deze uitgaande post wordt uiteraard gearchiveerd.

U beheert geld van anderen. Het is van belang dat dat correct, traceerbaar en betrouwbaar gebeurt. Met tools als autorisatie, rollen, logging, validatie, audittrail en functiescheiding wordt dit adequaat opgelost. Kortom, IBS is de extra hand waarmee u alle werkzaamheden rondom bewindvoering en inkomensbeheer gestructureerd en efficiënt kunt uitvoeren.

www.bizonsoftware.nl/inkomensbeheer-bewindvoering-software

CliëntGelden Systeem (CGS)

Zorginstellingen bieden eerst en vooral zorg aan de cliënt zelf. Maar hun taken kunnen verder reiken, tot zelfs bemoeienis met de financiën van de cliënt. Logisch, want als een cliënt zich daarover minder zorgen hoeft te maken, heeft dat een positief effect op zijn behandeling en verblijf.

Het beheren van cliëntgelden kan variëren van het verstrekken van zakgeld tot budgetbeheer en vaak zelfs tot bewindvoering. Om de eigenlijke zorg van de financiële zorg te scheiden, worden de beheeractiviteiten meestal ondergebracht in een aparte stichting. Deze stichting stelt samen met de cliënt, zijn begeleider en familie de jaarbegroting op. Dat is een belangrijk instrument om de uitgaven en doorbelastingen in een jaar te kunnen monitoren.

Hier komt het CliëntGelden Systeem (CGS) van pas. Het biedt uitgebreide tools voor het genereren, voorstellen, goedkeuren, bijstellen en rapporteren van de cliëntbegroting.

Voor intramurale cliënten wordt een aanschaf vaak vanuit de instelling betaald, of er wordt zakgeld verstrekt. Naast deze uitgaven zijn er vaak nog andere diensten die doorbelast moeten worden. Meestal kiest een zorginstelling ervoor om elke locatie te voorzien van een bankpas, vaak gecombineerd met een afdelingskas. Voor zorgmedewerkers biedt CGS een laagdrempelige Web-oplossing voor het registreren van allerlei uitgaven of facturen, waarbij een mix van exploitatie- en cliëntuitgaven bijna standaard is. De bankpasmutaties komen automatisch terecht in het kasboek en kunnen eenvoudig en snel gespecificeerd worden. Begrotingsoverschrijdingen worden direct gemeld. Na beoordeling door de teamleider wordt de kas afgesloten en worden de door te belasten zaken door backoffice per cliënt gesaldeerd en gespecificeerd. De exploitatie-gerelateerde uitgaven worden doorgestuurd naar het financiële pakket.

Backoffice is verantwoordelijk voor de uitgebreide cliëntadministratie, met als belangrijkste taken:
- Facturen betalen
- Begroting bewaken
- Rapportage en Verantwoording
- Controle en Periodieke Afrekening
- Bankverkeer
- Schulden administratie
- Post-,mail-, en dossierbeheer
- Inkomensbeheer/Bewindvoering

De betaal-, bank- en rapportageprocessen lopen grotendeels automatisch. CGS attendeert u op uitval, deadlines, overschrijdingen en geeft aan waar uw aandacht vereist is.

Het digitaliseren van grote hoeveelheden post is een belangrijke taak. CGS biedt u de hulpmiddelen om documenten automatisch te koppelen aan een dossier en/of taakhouder.

Archiveren is belangrijk, maar iets snel en eenvoudig terugvinden ook. Met de eigen zoekmachine van IBS kunt u elk document vinden.

Het tijdig informeren en communiceren met uw cliënten en relaties is een taak die steeds belangrijker wordt. Cliënten kunnen in hun eigen online omgeving hun dossier inzien en zo nodig vragen stellen of aanvragen indienen. Uw rol verandert, van administrateur naar coach.

Met Output Management kunt u periodieke rapportage en brieven per mail of via een portaal ter beschikking stellen. Ook de uitgaande post wordt gearchiveerd.

U beheert geld van anderen. Het is van belang dat dat correct, traceerbaar en betrouwbaar gebeurt. Met tools als autorisatie, rollen, logging, validatie, audittrail, functiescheiding wordt dit adequaat opgelost. Kortom, CGS is de extra hand waarmee u alle werkzaamheden rondom cliëntgeldenbeheer gestructureerd en efficiënt kunt uitvoeren.

www.bizonsoftware.nl/clientgeldensysteem-cgs/

Contact

Luchthavenweg 99B
5657 EA Eindhoven
088 8821000

Opgericht in 1992
FTE: 11 tot 20

Type software

  • Accounting & Finance

Sectoren

  • Financiële dienstverlening
  • Groothandel
  • Media
  • Retail
  • Zorg

Gevestigd in

  • Nederland